Iedereen bij Ricoh werkt met als doel het beste resultaat voor de klant te boeken.

Jord van Hengstum

Technical Product Manager

Iedereen bij Ricoh werkt met als doel het beste resultaat voor de klant te boeken.

Jord van Hengstum

Technical Product Manager

Win-win: applicaties ontwikkelen én service verlenen aan klanten 

Van origine ben ik een geschoold applicatieontwikkelaar, maar service bieden heeft me ook altijd getrokken. Denk aan klantcontact, apparatuur onderhouden en software installeren of implementeren. Bij Ricoh was het mogelijk om me zowel met de ontwikkelings- als servicekant van het vak bezig te houden. Een buitenkans. 

Na mijn eerste gesprek bij Ricoh wist ik dat dit een plek is waar ik me kon ontwikkelen. Wat Ricoh voor mij zo aantrekkelijk maakte was de splitsing in de werkzaamheden: niet alleen applicaties ontwikkelen, maar óók service verlenen aan klanten. Zorgen dat alles aan de voorkant op rolletjes loopt. 
 
Op strategisch/tactisch niveau meedenken 
Ik startte bij Ricoh als Solution Specialist. Een mooie operationele rol. Tegelijkertijd had ik de wens om op termijn meer strategische/tactische beslissingen op me te nemen. Ik ging daarover in gesprek met mijn manager. We kwamen tot de conclusie dat de functie van Technical Product Manager hiervoor een logische eerste stap was. Toen er een vacature vrijkwam, heb ik gesolliciteerd. En met succes.

Afwisselend werk 
Als Technical Product Manager ben ik verantwoordelijk voor de technische lifecycle van een product. Mijn bezigheden variëren enorm. Zo heb ik veel contact met klanten en onze leveranciers, zowel intern als extern. Ook zorg ik ervoor dat de engineers alles over een product weten om zo hun werk goed te kunnen doen, bijvoorbeeld door middel van trainingen. De focus in ons team ligt hierbij op de richting waarin Ricoh wil groeien: naar software en werkplekoplossingen. 

Nieuw product
Momenteel ben ik bezig met de launch van een nieuw product. Ik werk op dit moment aan de documentatie voor de Nederlandse markt. Vanuit Ricoh Europa krijgen we alle informatie over de nieuwe oplossing. Dit sluit vaak net niet helemaal aan bij hoe wij het in Nederland gaan aanbieden. Aan mij de taak om dat om te zetten in een goed plan voor de Nederlandse markt.  

"Iedereen bij Ricoh werkt met als doel het beste resultaat voor de klant te boeken."

Samen naar het beste resultaat voor de klant 
Met drie collega’s vorm ik het team van Technical Product Managers. Vragen als “hoe doe jij dit?” of “hoe werkt dat?” stellen we regelmatig aan elkaar. We bespreken cases en staan ervoor open om van elkaar te leren. De sfeer is goed, we helpen elkaar waar nodig en de klant staat bij iedereen op nummer één. 

Opleiding naast het werk 
Door de waardering en de kansen die ik krijg, voel ik me goed op mijn plek bij Ricoh. Naast mijn werk volg ik bijvoorbeeld een opleiding bedrijfskunde. Wat ik daar leer, kan ik direct bij Ricoh in de praktijk brengen. Ze faciliteren me ook in mijn schoolopdrachten. Ik ben dankbaar voor de ontwikkeling die ik tot nu heb doorgemaakt. En als ik mijn opleiding heb afgerond, is dat wellicht een mooi moment om me eens rustig te oriënteren op een volgende stap in mijn carrière. Ik heb er alle vertrouwen in dat Ricoh mij hierin kan en wil ondersteunen.  

"Ik heb er alle vertrouwen in dat Ricoh mij ondersteunt in de stappen die ik wil zetten."

Ga jij ook voor verandering?  
Ben jij enthousiast geworden na het lezen van het verhaal van Jord? Wij maken graag kennis met je. Ontdek onze vacatures en solliciteer

 

Top