De technologische mogelijkheden nemen snel toe. De hoeveelheid data ook. En al is het ‘paperless office’ een utopie, ‘less paper’ is een onstuitbare trend. De transformatie naar een digitale informatiehuishouding is voor veel organisaties in volle gang. Ricoh helpt klanten om efficiënter te werken, samen te werken en slimmer met informatie om te gaan. Met slimme print-, document- en vergaderoplossingen en (IT-)diensten voor vandaag én morgen. Help jij onze klanten om anders te gaan werken?
Ricoh is in 1936 opgericht in Tokio, Japan, en produceerde in die tijd lichtgevoelig fotopapier. Onze oprichter Kiyoshi Ichimura zat niet stil. Hij bleef nieuwe ideeën en producten ontwikkelen om zijn bedrijf en klanten duurzaam verder te helpen in een veranderende wereld. Helemaal in lijn met zijn lijfspreuk, die vandaag de dag actueler is dan ooit: “Love your neighbour, love your country, love your work!”
Ricoh blijft innoveren en zichzelf ontwikkelen. Vanuit het hoofdkantoor in Den Bosch en de vestigingen in het land. Bij ons krijg je de verantwoordelijkheid die past bij een functie waarin je het verschil kunt maken voor organisaties en mensen, zodat zij beter en makkelijker kunnen werken. Elke dag. We verwachten dat je initiatief neemt om hieraan bij te dragen en om jezelf te blijven ontwikkelen.
Ricoh is een organisatie in ontwikkeling. Ook in deze tijden van digitalisering zien we volop ruimte voor groei op het gebied van printdiensten. Bijvoorbeeld in de grafimedia en in 3D printing (additive manufacturing). Daarnaast versterken we snel en stevig onze positie op het gebied van document- en vergaderoplossingen en (IT-)diensten. Met dit brede portfolio, en met de kennis en ervaring van onze mensen, helpen we klanten om anders en efficiënter te werken. Duurzaamheid speelt een belangrijke rol in alles wat we doen.
Enkele voorbeelden van onze projecten vind je op de pagina ‘Onze klanten’. Je leest meer over de werkwijze en producten en diensten van Ricoh op ricoh.nl.
We leven langer, werken langer door én de inhoud en aard van ons werk verandert voortdurend. Daarom hebben we sneller en vaker nieuwe kennis en vaardigheden nodig. Bij Ricoh Nederland staat het thema ‘People first’ centraal. Door te investeren in duurzame inzetbaarheid blijf jij als (toekomstige) medewerker van Ricoh vitaal, competent en betrokken. Zo hebben we samen oog voor de toekomst.
Het Today for Tomorrow programma bestaat een groot aanbod. Het aanbod is verdeeld over 3 pijlers:
Op de pagina Today for Tomorrow vind je wat het aanbod per pijler is.
Ricoh volgt de laatste ontwikkelingen in de markt en in de maatschappij op de voet. Onze visie is gebaseerd op onderzoek van gerenommeerde onderzoeksspecialisten als Coleman Parkes, The Economist Intelligence Unit en Gartner, zoals:
De belangrijkste inzichten delen we graag, om mensen te inspireren en om samen verder te komen. Op WerkTrends.nl vind je iedere dag nieuwe verhalen.